PINGPONG UX LTD.
Angliai székhelyű Ügyfelünk, a user experience kutatás, tesztelés és elemzés területén működő PingPong UX Ltd. sikeres M&A tranzakciót zárt a kategóriában globális piacvezető szerepet betöltő francia Contentsquare-rel, amely az elmúlt évek során összesen 1.4 milliárd USD tőkével gyorsította fel növekedését.
A PingPong egyedülálló platformja a user experience kutatás és tesztelés teljes folyamatát átfogja, ezáltal gyorssá és hatékonnyá teszi az ügyfél-visszajelzéseken alapuló termékfejlesztést; megoldását 200+ ügyfél és 175k+ teszt user használja több mint 100 országban világszerte.
A PingPong platformja a Contentsquare tagvállalatába, a felhasználói viselkedést elemző máltai-amerikai óriás Hotjar-ba fog integrálódni „Hotjar Engage” név alatt.
Mozgalmas 6 év – út a PingPong alapításától a Hotjar Engage-ig
A PingPong-ot 2016-ban alapították azzal a céllal, hogy a user kutatás folyamatát egyszerűsítsék, szakítsanak a korábbi lassú, körülményes és szétaprózott gyakorlattal, és egy jobb, használhatóbb, produktívabb és kényelmesebb folyamatot alakítsanak ki.
A PingPong platform útja egy egyszerű, „saját zsebből” finanszírozott prototípus elkészítésével kezdődött, melyet kezdetben a család és a barátok visszajelzései alapján fejlesztettek, finomítottak tovább. Hat év kemény munkának, építkezésnek és a csapat töretlen elkötelezettségének köszönhetően mára a PingPong egy erős és megbízható user-testing platformmá nőtt, 175 ezer fős teszt user csapatot tudhat maga mögött, és számos nemzetközi nagy, erős márka és ügyfél használja elégedetten platformját.
Az utóbbiakhoz csatlakozott tavaly a több mint 180 országban, 1,1 millió website-on alkalmazott Hotjar, akik user kutatásaikhoz a PingPong platformját kezdték el használni.
A PingPong és a Hotjar csapata hamar megtalálta a közös hangot, hiszen közös volt a víziójuk, a két vállalkozás közötti erős stratégiai szinergia pedig gyorsan nyilvánvalóvá vált.
A Hotjar célja lehetővé tenni minden vállalkozás számára, hogy termékfejlesztéseiket a userek igényeinek megfelelően alakítsák, melyhez elengedhetetlen a felhasználók, a döntéseik és motivációik tökéletes megértése és a velük való azonosulás. A PingPong épp ehhez kínál könnyen, gyorsan és hatékonyan használható felületet, mely biztosítja a fejlesztéshez, a finomhangoláshoz szükséges közvetlen user-visszajelzéseket annak érdekében, hogy olyan termék születhessen, amit örömmel és elégedetten használnak majd.
Az akvizíciót követően a PingPong „Hotjar Engage” név alatt, változatlan termékjellemzőkkel integrálódik a Hotjar portfóliójába, meglévő termékei, az Ask (Surveys and Feedback) és az Observe (Heatmaps and Recordings) mellé.
A jövő – soha nem látott növekedési lehetőség a Contentsquare / Hotjar tagjaként
A Contentsquare sikertörténete egy kis francia padlásszobában egy ambiciózus fiatal vállalkozó keze nyomán kezdődött 10 évvel ezelőtt; az elmúlt évek során a növekedésük gyorsítására összesen 1,4 milliárd USD tőkét vontak be (legutóbbit idén, egy 600 millió USD összegű Series F befektetési kört), ma pedig már több mint 1500 fős globális csapattal dolgoznak.
2019 óta a Contentsquare dinamikus növekedését intenzív akvizíciós stratégiával is támogatja; az elmúlt 2 évben felvásárolta a Clicktale-t, a Pricing Assistant-ot, az Adapt My Web-et, a Dareboost-ot, az Upstride-ot – majd 2021 szeptemberben a Hotjart is.
Az akvizíciónak köszönhetően izgalmas, új perspektívák és soha nem látott ütemű és mértékű növekedési lehetőség nyílik meg a PingPong előtt; a tőkeerős Contentsquare / Hotjar család tagjaként lényegesen felgyorsíthatják termékfejlesztésüket és tovább növelhetik teszt usereik számát.
A PingPong UX alapítói és tulajdonosi csapatát az Absolvo M&A csapata támogatta Horgos Lénárd és Makai Gábor irányításával a tranzakciós folyamat során.
Felhasznált forrás: PingPong UX blog – Hotjar has acquired PingPong