Piackutatás, versenytárselemzés

„By doing market research on your competitors, you can work out exactly how to provide a product or service that is superior.”

Richard Branson

Új piacra lépéskor a stratégiai cél termékünk vagy szolgáltatásunk értékesítése egy adott célcsoportnak (a stratégia részleteit lásd itt).

Ehhez minimum két kérdéskört kell megvizsgálni:

  • Ki a célcsoport? Mekkora ismerettel rendelkezik az adott iparágban, technológiában? Milyen megoldásra váró problémája van? Mennyi pénzt képes áldozni a termékre? Ki és milyen módon dönt a beszerzésről? Mennyire nagy szereplő? Milyen iparágban tevékenykedik? stb.
  • Kik azok, akik ugyanennek a célcsoportnak szeretnének értékesíteni, vagyis: kik a versenytársak és milyen helyettesítő termékek vannak még a piacon? Már ott vannak a piacon? Mennyire erős a jelenlétük? Milyen formában értékesítenek? Mi az árazási modelljük? Mennyire jó a kínált megoldásuk? Mennyire jó a marketing stratégiájuk?

Mint megannyi más stratégiai anyagnak, a piackutatásnak is az a feladata, hogy segítsen meghatározni a leghatékonyabb piacra lépési stratégiát, ne pedig bonyolítsa azt.

Az Absolvo csak a célpiac üzleti szempontból fontos, lényegi kérdéseire és információira koncentrál.

Az elemzések során különféle megközelítéseket és módszertanokat alkalmazunk:

  • interneten végzett kutatások, desktop research,
  • mélyinterjúk a piac befolyásos szakértőivel, döntéshozóival,
  • próbavásárlás, mystery shopping,
  • és ami a legfontosabb: a stratégia és a megvalósítás kombinációja, vagyis úgy szerezünk információt az Ügyfelekről és a lehetséges versenytársakról, hogy közben „gólra törünk”, vagyis a termék értékesítése közben!!!

“Olyan típusú piacfelmérést tudnak nyújtani, amit más cég eddig nem adott, és olyan típusú támogatási szolgáltatásokat marketingnek, értékesítésnek, amit máshol eddig nem láttunk”

Györkő Zoltán ügyvezetőBalaBit IT Security