Speedinvest – From CEE to global: the essence of really making it

VIDEO - Lessons from dozens of successful VC investments and fantastic exits of Speedinvest, one of the most successful European VCs for tech startups. How to get to the top? What is the essence of really making it? Insights delivered by general Partner Michael Schuster.

How to go international from CEE? Credo Ventures and OTB

VIDEO - Experiences of international investors Guillaume Fournier from Credo Ventures and ex-VP of Intel Capital Marcin Hejka from OTB. Challenges of entering global market: when and how to do that, what is the role of founders, what are the main challenges and learnings? When do CEE startups have a real chance at global / US investors?

Startup stories about fundraising from international investors – Avatao and Cloudstorm

VIDEO - First-hand experience from founders of Avatao.com and Cloudstorm about how they recently closed fundraising rounds from international investors.

Mire jó a PR és a média a startupok / scaleupok esetén?

BLOG - Március 14-én megrendezésre került egy újabb Equity Thursday meetup, amelynek fő témája a PR/média szerepe volt a startupok / scaleupok esetében, ahol a következő fő kérdésekre kerestük a válaszokat: Jó-e, ha címlapra kerülsz? Mire jó egyáltalán? Miért fog Rólad írni az újságíró ?Na és a befektetők hisznek-e a média erejében, vagy a következő "új magyar startup hódíthatja meg a világpiacot" típusú cikkekben?

A suszter cipője – avagy hogyan automatizálnak a sales és marketing automatizációs vendorok?

BLOG - A különböző digitális sales & marketing megoldások egyre több startup és scaleup számára rejtenek egyelőre kiaknázatlan lehetőséget a CEE régióban. Miként „vizsgázott” néhány kifejezetten erre szakosodott nemzetközi szolgáltatás, azaz mennyire meggyőzően működtetik mindazt, amit eladni is kívánnak – a saját sales és marketing folyamataik során?

Equity reggeli összefoglaló – Hogyan lehet kitűnni a régiós (túl)kínálatban?

RENDEZVÉNY - A CEE régióban cégek tízezrei szembesülnek a cégutódlás problematikájával. Egy nemzetközi tanulmány szerint a családi vállalkozások 40%-a tervez tulajdonosváltást 5 éven belül, 61%-uk a következő nemzedéknek tervezi majd átadni a kormányt, míg 28% kifejezetten cégeladásban gondolkodik. A tapasztalatok szerint a valóság azonban az, hogy mindössze 6-7%-uknak sikerül a megfelelő utódlást családon belül megoldani.

Ki adja el a terméked, avagy hogyan változik a sales helye a növekedő cégekben?

BLOG - A sales és a marketing csapat sok tekintetben különbözik a vállalat többi részlegétől, üzleti szempontból azonban van egy nagyon markáns különbség: ők azok, akik a pénzt/bevételt/profitot hozzák. Emiatt meghatározó kérdés, hogy mekkora erőforrást tudunk ide allokálni, hány ember dolgozik a cégünk növekedésén. Mindez organikus növekedés esetén is fontos, még inkább akkor, amikor külső tőkét szeretnénk bevonni. De hogyan fogjunk hozzá?

Egyedül vagy csapatban?

BLOG - A vállalkozás megalapításához az ötlet a legfontosabb. Vagy mégsem? A VC befektetők a startupok esetében egyöntetűen a csapatot nevezik meg, mint a legfontosabb tényezőt, és ez a későbbi fázisban is meghatározó szerepet tölt be. Ez nem véletlen, ugyanis a CB Insights elemzése szerint a bukást okozó tényezők között 3. helyen szerepel a nem ideális csapat, közvetve pedig mindegyiknek köze van hozzá... A VC befektetések esetében, különösen a startupoknál, a csapat összetétele és dinamikája bizony a végleges döntésnek akár a 70%-át is adhatja!

Equity Reggeli a cégértékelésről – összefoglaló

RENDEZVÉNY - Október 3-i Equity Reggelink alkalmával a cégértékelést, annak módszereit és tényleges gyakorlatát vizsgáltuk meg a résztvevőkkel és meghívott vendégeinkkel, az X-Ventures, a PortfoLion és a Magyar Telekom vezetőivel. Az üzleti reggelin bemutattuk mindazokat a tényezőket is, amelyek a cégértéken túl hatással lehetnek arra, hogy végül mekkora összeghez juthat ténylegesen a tulajdonos, ha cégeladásra kerül a sor.

Mennyire fontos a pénz egy startupnak? – avagy mit tanulhatunk 2017. legnagyobb csődjeiből – 2.rész

BLOG - Bejegyzésünk első részében olyan – ambiciózus tervekkel és kockázati tőkebevonással – útnak indult startupokat kezdtünk el vizsgálni, amelyek pályafutása a fényes siker helyett látványos bukásba fulladt. A tőkeellátottság egy startup esetében mindig kritikus tényező, de csak az esetek 8%-ában okozta a csődöt a befektetői oldal érdektelensége. Ugyan 30%-ban okozta a bezárást az, hogy az adott cég kifogyott a pénzből, ez azonban nem összekeverendő a finanszírozás hiányával. Ha tehát nem a pénzhiány a bukás oka, akkor micsoda? Folytatjuk elemzésünket a 2017 tőkével legjobban ellátott startupjaival, akik nem élték meg 2018-at...

Mennyire fontos a pénz egy startupnak? – avagy mit tanulhatunk 2017. legnagyobb csődjeiből – 1.rész

BLOG - Montecuccoli, Habsburg tábornok mondta azt a hadászat tudományáról, hogy mindössze három dolog kell hozzá: Pénz, pénz, és még több pénz. Ezt az analógiát, sok más területtel együtt, a vállalkozások sikerességéhez is gyakran hozzá szokták rendelni. De, ahogy az említett tábornok is bebizonyította az örökségével, a való életben sok más tényező is közrejátszik a sikerhez – vagy épp a kudarchoz. Az alábbiakban olyan startupoknak a történetét vizsgáljuk, akik kockázati tőkebefektetéssel kezdtek el növekedni,… és 2017-ben végleg bezártak. Nézzük meg, milyen okok vezettek a bukáshoz!

Összefoglaló – Equity Reggeli 2018. május 24. stratégiai befektetők témában

RENDEZVÉNY - Május 24-i Equity Reggelink alkalmával a stratégiai befektetők motivációit és a tranzakcióra való felkészülés részleteit vizsgáltuk meg meghívott vendégeinkkel és résztvevőinkkel. A nyitógondolatokat követően két jelenleg is aktívan befektetési lehetőségeket kereső nemzetközi stratégiai befektető, a Polifoam (Trocellen Group) és az EGIS Zrt. megközelítését ismertük meg azzal kapcsolatban, hogy mi mozgatja a stratégiai akvizíciókat, fontos-e és mennyire a szinergia, a stratégiai illeszkedés, és érintettük a helyi vs. nemzetközi döntéshozatal sajátosságait, sarkalatos pontjait, folyamat- és időigényét is.

2018-as M&A trendek – mire számíthatunk az első negyedév alapján?

BLOG - 2018-ból már eltelt több mint egy negyedév, az elemzések és az előrejelzések azt mutatják ez egy kiemelkedően aktív év lesz M&A tranzakciók szempontjából. Ha cégük eladását fontolgatják vagy épp a régióban keresnek potenciális célpontokat, akkor nagy eséllyel a legjobb időszakot választják erre. De melyek a jelenlegi globális és CEE/SEE régiós trendek, mire számíthatunk?

B2B hideghívás – miért nem mondhatunk le róla?

BLOG - A hideghívás az értékesítés fekete báránya. Ki ne találkozott volna olyan értékesítővel, aki az interjún elmondta, hogy mindent vállal, de hideget nem hív. Tegye fel a kezét, aki nem olvasott az elmúlt félévben legalább 2 különböző cikket, elemzést arról, hogy a hideghívás halott. Ugyanakkor ismerek olyan hardcore értékesítőket, akiket éppen az motivál, ha azzal a kihívással találják szembe magukat, hogy ismeretlen helyre bejussanak és kiüssék onnan a már bent lévő konkurenst. Itt az ideje, hogy beszéljünk a hideghívásról!

Összefoglaló-Equity Reggeli 2018. március 21.

RENDEZVÉNY - A befektetési tranzakciók „ismerkedési” fázisában természetes jelenség, hogy a felek a „portéka” legelőnyösebb tulajdonságaira helyezik a hangsúlyt, mely azonban közel sem jelenti a tények, kockázatok elkendőzését, hiszen mégiscsak egyfajta „házasságra” készülünk” – hangzott el március 21-i Equity Reggeli rendezvényünkön, ahol a közelmúltban zárt, 5 millió USD volumenű Starschema deal részleteit, fordulatait dolgoztuk fel – az alapító csapattal közösen.

Kockázati tőke: smart money és ami ebből igaz

BLOG - A vállalkozók, startupok 5-6 éve még nem tudták mi az a smart money. Elindultak a témát feldolgozó – néha kifigurázó – blogok, rendezvények, meetupok, és minden tőke iránt érdeklő vállalkozó „rákapott” a smart money kifejezésre. Manapság egy befektetőnek bizony fel kell készülnie arra a kérdésre, hogy „jó, jó, de mit kapunk még a pénzen kívül?”.

A kevesebb néha több: hogyan segíti a növekedést a fókuszálás?

BLOG - Gyorsan és dinamikusan növekedni (sőt, egyáltalán növekedni) csak úgy lehet, ha minél több Ügyfélnek minél több terméket vagy szolgáltatást adunk el. Vagy mégsem? Hiszen azt is látjuk, hogy a növekedésnek sokszor éppen az a gátja, hogy nem egy-egy kiválasztott, jól körülhatárolt, validált célcsoportnak értékesítenek a cégek.

Amikor “rosszfej” a befektető – mikor légy óvatos?

BLOG - Csodálatos és kényes függőség van a befektető (legyen az kockázati tőkés, private equity vagy akár szakmai befektető is) és a vállalkozó / entrepreneur / projektgazda között.A befektető helyet keres a pénzének (akár sajátja, akár másét menedzseli), a vállalkozó pénzt keres, hogy megvalósíthassa álmait / növekedési céljait. Ez egy jónak tűnő felállás, nem?

Mennyit adnak a cégemért?

BLOG - Sok cégtulajdonos teszi fel nekünk ezt a kérdést. Vagy azért, mert valamilyen tranzakcióra készül (cégeladás, összeolvadás egy másik vállalattal, stb.), vagy azért, mert cégvásárlási szándékkal kopogtat nála egy befektető, és jó lenne tudni, hogy az ár, amit ajánlott, mennyire reális.

CEE régiós M&A: Mire számíthatunk a német vevőktől?

BLOG - A válsággal természetesen a felvásárlások, cégeladások piaca, az M&A tranzakciók száma is visszaesett, és – nagy örömünkre – ahogy a gazdaságok és vállalkozások elkezdtek magukra találni, az akvizíciós kedv is élénkült. Valahol 2015. év végén érte el ismét a válság előtti szintet, és bár tavaly volt némi megtorpanás a tranzakciók számában és volumenében, a piaci szereplők (köztük mi is) továbbra is optimisták.