Coronapokalipszis: na de mit lépnek a befektetők?
BLOG - Szükségállapot egyik országban, vészhelyzet és határzár a másikban. Egyik napról a másikra összeomló turizmus, vendéglátás, légiközlekedés, akadozó ellátási láncok, beszakadt tőzsde. A befektetők legalábbis tervet és helyzetelemzést kérnek befektetéseiktől, hogy milyen módon kell átírni az üzleti terveket, be kell-e avatkozni a beruházásoknál, stb. Az egyik legismertebb nemzetközi VC, a Sequoia levelet küldött a portfólió cégeinek, megfogalmazva benne főbb üzeneteket, mit tegyenek, mit gondoljanak át MOST AZONNAL. Megmérettetik a VC/PE befektetői piac is; vajon elengedik a befektetők a csapataik kezét?
How (not) to make a first contact
BLOG - If you are in business for at least a couple of years, you probably get lots of sales e-mails, LinkedIn connection requests and other types of messages that try to establish a relationship with you. If you want to grow your network, you have to make outbound efforts, establish new connections. Let me tell you a recent example of how not to connect (and offer partnership) and give some basic advice on how to do it right.
Sales worst practice, avagy meleg aszfaltozás eladó
BLOG - Hasznos dolog bemutatni az elméletet, de az esettanulmánynál nincs jobb. Néha pedig a hibákból lehet a legtöbbet tanulni. Történt ugyanis, hogy az Absolvo vezetői közül ketten is kaptunk árajánlatot meleg aszfaltozásra. Mivel az e-mail gyakorlatilag minden írott és íratlan értékesítési szabályt megszeg, ezeket vettük sorra. Vajon mivel mérik a hatékonyságot, és mit fog mondani a kereskedelmi igazgató év végén az ügyvezetőnek/tulajdonosnak, hatékony volt-e az értékesítési kampány vagy sem?
A védelmi ipar, mint lehetséges felvevőpiac
BLOG - A világ védelmi és biztonsági kiadásai évről-évre dinamikusan nőnek – adott tehát egy hatalmas, növekvő piac, amely kivételes és hosszú távú növekedési lehetőségeket rejt magában. Azt viszont már kevesen tudják, hogy bár ez a világ valóban misztikus és zárt, a megfelelő, releváns képesség, tudás, kapacitás, termék vagy technológia képes utat törni, és akár euró százezrekben / milliókban mérhető értéket jelenteni a védelmi ipar számára! Ez az iparág azonban nagyon más, mint a többi…
Befektetői tárgyalások, tőkebevonás - VC Grill meetup
BLOG - Mit keresnek és mit várnak a befektetők? Nemrégiben ismét összeültettünk néhány befektetőt egy kötetlen beszélgetésre a HVCA és az Equity Thursday közös meetupján, a VC Grillen. Ezúttal angyalbefektetőtől korai fázison keresztül érettebb fázisú befektetői fókuszig széles volt a VC paletta. Az eseményen a VC-ket arról (is) faggattuk, mit várnak a csapatoktól, cégektől, milyen motivációk, felkészültség, alapítói / menedzsment team a „nyerő”, milyen iparágakban milyen befektetési lehetőségeket keresnek, és hogyan döntenek, mit vizsgálnak.
Mire jó a PR és a média a startupok / scaleupok esetén?
BLOG - Március 14-én megrendezésre került egy újabb Equity Thursday meetup, amelynek fő témája a PR/média szerepe volt a startupok / scaleupok esetében, ahol a következő fő kérdésekre kerestük a válaszokat: Jó-e, ha címlapra kerülsz? Mire jó egyáltalán? Miért fog Rólad írni az újságíró ?Na és a befektetők hisznek-e a média erejében, vagy a következő "új magyar startup hódíthatja meg a világpiacot" típusú cikkekben?
A suszter cipője - avagy hogyan automatizálnak a sales és marketing automatizációs vendorok?
BLOG - A különböző digitális sales & marketing megoldások egyre több startup és scaleup számára rejtenek egyelőre kiaknázatlan lehetőséget a CEE régióban. Miként „vizsgázott” néhány kifejezetten erre szakosodott nemzetközi szolgáltatás, azaz mennyire meggyőzően működtetik mindazt, amit eladni is kívánnak – a saját sales és marketing folyamataik során?
Equity reggeli összefoglaló - Hogyan lehet kitűnni a régiós (túl)kínálatban?
RENDEZVÉNY - A CEE régióban cégek tízezrei szembesülnek a cégutódlás problematikájával. Egy nemzetközi tanulmány szerint a családi vállalkozások 40%-a tervez tulajdonosváltást 5 éven belül, 61%-uk a következő nemzedéknek tervezi majd átadni a kormányt, míg 28% kifejezetten cégeladásban gondolkodik. A tapasztalatok szerint a valóság azonban az, hogy mindössze 6-7%-uknak sikerül a megfelelő utódlást családon belül megoldani.
Ki adja el a terméked, avagy hogyan változik a sales helye a növekedő cégekben?
BLOG - A sales és a marketing csapat sok tekintetben különbözik a vállalat többi részlegétől, üzleti szempontból azonban van egy nagyon markáns különbség: ők azok, akik a pénzt/bevételt/profitot hozzák. Emiatt meghatározó kérdés, hogy mekkora erőforrást tudunk ide allokálni, hány ember dolgozik a cégünk növekedésén. Mindez organikus növekedés esetén is fontos, még inkább akkor, amikor külső tőkét szeretnénk bevonni, hiszen a befektetőnek be kell mutatnunk, hogy realizálni tudjuk majd azokat a növekedési terveket, amiket az excelbe beterveztünk. De hogyan fogjunk hozzá?
Egyedül vagy csapatban?
BLOG - A vállalkozás megalapításához az ötlet a legfontosabb. Vagy mégsem? A VC befektetők a startupok esetében egyöntetűen a csapatot nevezik meg, mint a legfontosabb tényezőt, és ez a későbbi fázisban is meghatározó szerepet tölt be. Ez nem véletlen, ugyanis a CB Insights elemzése szerint a bukást okozó tényezők között 3. helyen szerepel a nem ideális csapat, közvetve pedig mindegyiknek köze van hozzá... A VC befektetések esetében, különösen a startupoknál, a csapat összetétele és dinamikája bizony a végleges döntésnek akár a 70%-át is adhatja!