Coronapokalipszis: na de mit lépnek a befektetők?

BLOG - Szükségállapot egyik országban, vészhelyzet és határzár a másikban. Egyik napról a másikra összeomló turizmus, vendéglátás, légiközlekedés, akadozó ellátási láncok, beszakadt tőzsde. A befektetők legalábbis tervet és helyzetelemzést kérnek befektetéseiktől, hogy milyen módon kell átírni az üzleti terveket, be kell-e avatkozni a beruházásoknál, stb. Az egyik legismertebb nemzetközi VC, a Sequoia levelet küldött a portfólió cégeinek, megfogalmazva benne főbb üzeneteket, mit tegyenek, mit gondoljanak át MOST AZONNAL. Megmérettetik a VC/PE befektetői piac is; vajon elengedik a befektetők a csapataik kezét?

How (not) to make a first contact

Gyurácz Németh Iván
/
/
BLOG - If you are in business for at least a couple of years, you probably get lots of sales e-mails, LinkedIn connection requests and other types of messages that try to establish a relationship with you. If you want to grow your network, you have to make outbound efforts, establish new connections. Let me tell you a recent example of how not to connect (and offer partnership) and give some basic advice on how to do it right.

Sales worst practice, avagy meleg aszfaltozás eladó

Gyurácz Németh Iván
/
/
BLOG - Hasznos dolog bemutatni az elméletet, de az esettanulmánynál nincs jobb. Néha pedig a hibákból lehet a legtöbbet tanulni. Történt ugyanis, hogy az Absolvo vezetői közül ketten is kaptunk árajánlatot meleg aszfaltozásra. Mivel az e-mail gyakorlatilag minden írott és íratlan értékesítési szabályt megszeg, ezeket vettük sorra. Vajon mivel mérik a hatékonyságot, és mit fog mondani a kereskedelmi igazgató év végén az ügyvezetőnek/tulajdonosnak, hatékony volt-e az értékesítési kampány vagy sem?

A védelmi ipar, mint lehetséges felvevőpiac

Dr. Tomka Barnabás, hadiipari szakértő
/
/
BLOG - A világ védelmi és biztonsági kiadásai évről-évre dinamikusan nőnek – adott tehát egy hatalmas, növekvő piac, amely kivételes és hosszú távú növekedési lehetőségeket rejt magában. Azt viszont már kevesen tudják, hogy bár ez a világ valóban misztikus és zárt, a megfelelő, releváns képesség, tudás, kapacitás, termék vagy technológia képes utat törni, és akár euró százezrekben / milliókban mérhető értéket jelenteni a védelmi ipar számára! Ez az iparág azonban nagyon más, mint a többi…

Befektetői tárgyalások, tőkebevonás - VC Grill meetup

BLOG - Mit keresnek és mit várnak a befektetők? Nemrégiben ismét összeültettünk néhány befektetőt egy kötetlen beszélgetésre a HVCA és az Equity Thursday közös meetupján, a VC Grillen. Ezúttal angyalbefektetőtől korai fázison keresztül érettebb fázisú befektetői fókuszig széles volt a VC paletta. Az eseményen a VC-ket arról (is) faggattuk, mit várnak a csapatoktól, cégektől, milyen motivációk, felkészültség, alapítói / menedzsment team a „nyerő”, milyen iparágakban milyen befektetési lehetőségeket keresnek, és hogyan döntenek, mit vizsgálnak.

Mire jó a PR és a média a startupok / scaleupok esetén?

BLOG - Március 14-én megrendezésre került egy újabb Equity Thursday meetup, amelynek fő témája a PR/média szerepe volt a startupok / scaleupok esetében, ahol a következő fő kérdésekre kerestük a válaszokat: Jó-e, ha címlapra kerülsz? Mire jó egyáltalán? Miért fog Rólad írni az újságíró ?Na és a befektetők hisznek-e a média erejében, vagy a következő "új magyar startup hódíthatja meg a világpiacot" típusú cikkekben?

A suszter cipője - avagy hogyan automatizálnak a sales és marketing automatizációs vendorok?

Gyurácz Németh Iván
/
/
BLOG - A különböző digitális sales & marketing megoldások egyre több startup és scaleup számára rejtenek egyelőre kiaknázatlan lehetőséget a CEE régióban. Miként „vizsgázott” néhány kifejezetten erre szakosodott nemzetközi szolgáltatás, azaz mennyire meggyőzően működtetik mindazt, amit eladni is kívánnak – a saját sales és marketing folyamataik során?

Ki adja el a terméked, avagy hogyan változik a sales helye a növekedő cégekben?

Gyurácz Németh Iván
/
/
BLOG - A sales és a marketing csapat sok tekintetben különbözik a vállalat többi részlegétől, üzleti szempontból azonban van egy nagyon markáns különbség: ők azok, akik a pénzt/bevételt/profitot hozzák. Emiatt meghatározó kérdés, hogy mekkora erőforrást tudunk ide allokálni, hány ember dolgozik a cégünk növekedésén. Mindez organikus növekedés esetén is fontos, még inkább akkor, amikor külső tőkét szeretnénk bevonni, hiszen a befektetőnek be kell mutatnunk, hogy realizálni tudjuk majd azokat a növekedési terveket, amiket az excelbe beterveztünk. De hogyan fogjunk hozzá?

Egyedül vagy csapatban?

Horváth Barnabás
/
/
BLOG - A vállalkozás megalapításához az ötlet a legfontosabb. Vagy mégsem? A VC befektetők a startupok esetében egyöntetűen a csapatot nevezik meg, mint a legfontosabb tényezőt, és ez a későbbi fázisban is meghatározó szerepet tölt be. Ez nem véletlen, ugyanis a CB Insights elemzése szerint a bukást okozó tényezők között 3. helyen szerepel a nem ideális csapat, közvetve pedig mindegyiknek köze van hozzá... A VC befektetések esetében, különösen a startupoknál, a csapat összetétele és dinamikája bizony a végleges döntésnek akár a 70%-át is adhatja!

Mennyire fontos a pénz egy startupnak? – avagy mit tanulhatunk 2017. legnagyobb csődjeiből – 2.rész

Horváth Barnabás
/
/
BLOG - Bejegyzésünk első részében olyan – ambiciózus tervekkel és kockázati tőkebevonással – útnak indult startupokat kezdtünk el vizsgálni, amelyek pályafutása a fényes siker helyett látványos bukásba fulladt. A tőkeellátottság egy startup esetében mindig kritikus tényező, de csak az esetek 8%-ában okozta a csődöt a befektetői oldal érdektelensége. Ugyan 30%-ban okozta a bezárást az, hogy az adott cég kifogyott a pénzből, ez azonban nem összekeverendő a finanszírozás hiányával. Ha tehát nem a pénzhiány a bukás oka, akkor micsoda? Folytatjuk elemzésünket a 2017 tőkével legjobban ellátott startupjaival, akik nem élték meg 2018-at...