A védelmi ipar, mint lehetséges felvevőpiac

Dr. Tomka Barnabás, hadiipari szakértő
/
/
BLOG - A világ védelmi és biztonsági kiadásai évről-évre dinamikusan nőnek – adott tehát egy hatalmas, növekvő piac, amely kivételes és hosszú távú növekedési lehetőségeket rejt magában. Azt viszont már kevesen tudják, hogy bár ez a világ valóban misztikus és zárt, a megfelelő, releváns képesség, tudás, kapacitás, termék vagy technológia képes utat törni, és akár euró százezrekben / milliókban mérhető értéket jelenteni a védelmi ipar számára! Ez az iparág azonban nagyon más, mint a többi…

Befektetői tárgyalások, tőkebevonás - VC Grill meetup

BLOG - Mit keresnek és mit várnak a befektetők? Nemrégiben ismét összeültettünk néhány befektetőt egy kötetlen beszélgetésre a HVCA és az Equity Thursday közös meetupján, a VC Grillen. Ezúttal angyalbefektetőtől korai fázison keresztül érettebb fázisú befektetői fókuszig széles volt a VC paletta. Az eseményen a VC-ket arról (is) faggattuk, mit várnak a csapatoktól, cégektől, milyen motivációk, felkészültség, alapítói / menedzsment team a „nyerő”, milyen iparágakban milyen befektetési lehetőségeket keresnek, és hogyan döntenek, mit vizsgálnak.

Mire jó a PR és a média a startupok / scaleupok esetén?

BLOG - Március 14-én megrendezésre került egy újabb Equity Thursday meetup, amelynek fő témája a PR/média szerepe volt a startupok / scaleupok esetében, ahol a következő fő kérdésekre kerestük a válaszokat: Jó-e, ha címlapra kerülsz? Mire jó egyáltalán? Miért fog Rólad írni az újságíró ?Na és a befektetők hisznek-e a média erejében, vagy a következő "új magyar startup hódíthatja meg a világpiacot" típusú cikkekben?

A suszter cipője - avagy hogyan automatizálnak a sales és marketing automatizációs vendorok?

Gyurácz Németh Iván
/
/
BLOG - A különböző digitális sales & marketing megoldások egyre több startup és scaleup számára rejtenek egyelőre kiaknázatlan lehetőséget a CEE régióban. Miként „vizsgázott” néhány kifejezetten erre szakosodott nemzetközi szolgáltatás, azaz mennyire meggyőzően működtetik mindazt, amit eladni is kívánnak – a saját sales és marketing folyamataik során?

Ki adja el a terméked, avagy hogyan változik a sales helye a növekedő cégekben?

BLOG - A sales és a marketing csapat sok tekintetben különbözik a vállalat többi részlegétől, üzleti szempontból azonban van egy nagyon markáns különbség: ők azok, akik a pénzt/bevételt/profitot hozzák. Emiatt meghatározó kérdés, hogy mekkora erőforrást tudunk ide allokálni, hány ember dolgozik a cégünk növekedésén. Mindez organikus növekedés esetén is fontos, még inkább akkor, amikor külső tőkét szeretnénk bevonni, hiszen a befektetőnek be kell mutatnunk, hogy realizálni tudjuk majd azokat a növekedési terveket, amiket az excelbe beterveztünk. De hogyan fogjunk hozzá?

Egyedül vagy csapatban?

Horváth Barnabás
/
/
BLOG - A vállalkozás megalapításához az ötlet a legfontosabb. Vagy mégsem? A VC befektetők a startupok esetében egyöntetűen a csapatot nevezik meg, mint a legfontosabb tényezőt, és ez a későbbi fázisban is meghatározó szerepet tölt be. Ez nem véletlen, ugyanis a CB Insights elemzése szerint a bukást okozó tényezők között 3. helyen szerepel a nem ideális csapat, közvetve pedig mindegyiknek köze van hozzá... A VC befektetések esetében, különösen a startupoknál, a csapat összetétele és dinamikája bizony a végleges döntésnek akár a 70%-át is adhatja!

Mennyire fontos a pénz egy startupnak? – avagy mit tanulhatunk 2017. legnagyobb csődjeiből – 2.rész

Horváth Barnabás
/
/
BLOG - Bejegyzésünk első részében olyan – ambiciózus tervekkel és kockázati tőkebevonással – útnak indult startupokat kezdtünk el vizsgálni, amelyek pályafutása a fényes siker helyett látványos bukásba fulladt. A tőkeellátottság egy startup esetében mindig kritikus tényező, de csak az esetek 8%-ában okozta a csődöt a befektetői oldal érdektelensége. Ugyan 30%-ban okozta a bezárást az, hogy az adott cég kifogyott a pénzből, ez azonban nem összekeverendő a finanszírozás hiányával. Ha tehát nem a pénzhiány a bukás oka, akkor micsoda? Folytatjuk elemzésünket a 2017 tőkével legjobban ellátott startupjaival, akik nem élték meg 2018-at...

Mennyire fontos a pénz egy startupnak? - avagy mit tanulhatunk 2017. legnagyobb csődjeiből - 1.rész

Horváth Barnabás
/
/
BLOG - Montecuccoli, Habsburg tábornok mondta azt a hadászat tudományáról, hogy mindössze három dolog kell hozzá: Pénz, pénz, és még több pénz. Ezt az analógiát, sok más területtel együtt, a vállalkozások sikerességéhez is gyakran hozzá szokták rendelni. De, ahogy az említett tábornok is bebizonyította az örökségével, a való életben sok más tényező is közrejátszik a sikerhez – vagy épp a kudarchoz. Az alábbiakban olyan startupoknak a történetét vizsgáljuk, akik kockázati tőkebefektetéssel kezdtek el növekedni,… és 2017-ben végleg bezártak. Nézzük meg, milyen okok vezettek a bukáshoz!

2018-as M&A trendek - mire számíthatunk az első negyedév alapján?

Dancs Anetta
/
/
BLOG - 2018-ból már eltelt több mint egy negyedév, az elemzések és az előrejelzések azt mutatják ez egy kiemelkedően aktív év lesz M&A tranzakciók szempontjából. Ha cégük eladását fontolgatják vagy épp a régióban keresnek potenciális célpontokat, akkor nagy eséllyel a legjobb időszakot választják erre. De melyek a jelenlegi globális és CEE/SEE régiós trendek, mire számíthatunk?

B2B hideghívás - miért nem mondhatunk le róla?

Gyurácz Németh Iván
/
/
BLOG - A hideghívás az értékesítés fekete báránya. Ki ne találkozott volna olyan értékesítővel, aki az interjún elmondta, hogy mindent vállal, de hideget nem hív. Tegye fel a kezét, aki nem olvasott az elmúlt félévben legalább 2 különböző cikket, elemzést arról, hogy a hideghívás halott. Ugyanakkor ismerek olyan hardcore értékesítőket, akiket éppen az motivál, ha azzal a kihívással találják szembe magukat, hogy ismeretlen helyre bejussanak és kiüssék onnan a már bent lévő konkurenst. Itt az ideje, hogy beszéljünk a hideghívásról!