AVATAO.COM

Avatao

Az avatao.com (https://avatao.com/) a Budapesti Műszaki Egyetem IT biztonsági kompetenciaközpontjának, a Crysys Lab-nek a spinoffja (https://www.crysys.hu/). A labor !SpamAndHex hacker csapata már évek óta a világ élvonalában van az IT biztonsági versenyeken (pl. háromszoros résztvevő a DefCon Finals versenyen, ami egyfajta hacker világbajnokságnak tekinthető).

Az avatao.com egy olyan IT security  online tréning platform, amely a vállalatok szoftverfejlesztő csapatainak vagy akár egyéni fejlesztőknek kínál gyakorlati képzési lehetőséget egyéni tervek alapján annak érdekében, hogy biztonságosabb szoftvereket tudjanak fejleszteni.

Cégünket akkor keresték meg, amikor az üzleti modellel kapcsolatos elképzelések még 16 különböző verzióban léteztek, és a csapatnak segítségre volt szüksége a fókusz és prioritás kialakításához.

Emellett a cél az első üzleti terv és stratégia kialakítása, illetve egy seed tőkebevonás volt. Hosszas workshopok, ügyfél meetingek, kisebb kampányok, tesztek, validáció, partnerekkel egyeztetések, benchmarkok keresése és rengeteg technikai (platform, feladatok stb.) fejlesztés után összeállt az első üzleti terv, és az éles ügyfél kontaktálások miatt elindultak az első bevételek – a lean és agilis üzleti stratégia alkotás és megvalósítás meghozta a gyümölcsét.

Majd jöttek a nyertes hazai és nemzetközi startup versenyek, QuBit, Security Rockstars, Startup Sauna, Pioneers!

Több befektetői csoport is érdeklődött és adott term sheet-et. A csapat a lehető legjobb feltételeket és csak „A kategóriás” befektetőket szeretett volna, így hosszas tárgyalási sorozat után 2017-ben megtörtént az első körös seed befektetés. Cégünk tovább támogatja a csapatot a stratégia megvalósítása, a további validáció és skálázódás, valamint a következő körös tőkebevonás során is.

A stratégia megvalósítása során – mint minden startup esetében – az Avatao számára is a legnagyobb kihívás a sales és a marketing területén jelentkezett. Egy szenior szakértőkből álló „task force” segíti a csapatot abban, hogy az egyébként akár 2-3 évig tartó folyamat (megtalálni a válaszokat a növekedés, sales/marketing kapcsán) drasztikusan rövidüljön, egyfajta akceleráció történjen, és jóval gyorsabb növekedés valósulhasson meg.

Az Absolvo marketing szakértője az alábbiakban segítette (és segíti tovább) a stratégia megvalósítását:

  • Ügyfélszegmentálás
  • messaging mátrix: üzenetek megfogalmazása minden szegmensre, stakeholderre és döntéshozóra vonatkozóan
  • tartalommarketing stratégia kidolgozása
  • customer journey mapping

Az értékesítési csapat egyfajta „learning by doing” módszerrel dolgozik, kombinálva a stratégia-alkotást az agilis megvalósítással: már élesben folyik az értékesítés, ugyanakkor az értékesítéshez szükséges anyagok sztenderdizálása ezen folyamat közben történik. Korai fázisban a következő kritikus értékesítői feladatokban vesz részt az Absolvo csapata:

  • célcsoport és üzenetek validációja
  • hazai és nemzetközi lead-generálás
  • értékesítési folyamat meghatározása
  • megkereső anyagok, e-mailek, árajánlatok sztenderdizálása

A következő lépés a célcsoport és marketing-üzenetek, valamint az értékesítési folyamat finomítása. Ezt követően fel lehet tölteni a csapatot junior tagokkal, akik aztán az Absolvo tapasztalt csapatának irányításával megvalósíthatják a növekedési terveket.

Emellett érkezik a következő körös tőkebevonás is…