Sales taskforce, tapasztalt iparági szakértőkkel

Növekedés = 5% stratégia + 95% megvalósítás.

Az értékesítési és marketing stratégiák sikere nagyban függ a végrehajtásban résztvevő személyek felkészültségén és tapasztalatán: megvan-e a megfelelő (iparági) tapasztalatuk, ismerik-e azokat az eszközöket, módszertanokat, vagy éppen azokat a digitális technológiákat (bővebben ITT), amelyeket adott helyzetben vagy iparágban alkalmazni kell.

Egy jó értékesítő:

  • stratéga: megérti és átlátja egy középvállalat szakmai kompetenciáit, vagy egy startup vízióját és az Ügyfelek visszajelzése alapján képes stratégiai következtetések levonására, javaslattételre
  • agilis: aki nem (csak) tanácsot ad, hanem csinálja, végre is hajtja a stratégiát; aki a lehetséges Ügyfelekhez újra és újra visszatér, új üzenettel, javaslattal, megoldással, esetleg másik csatornán; aki hajlandó felvenni a telefont és találkozót szervez egy addig ismeretlen, “hideg” partnerrel
  • strukturált: folyamatosan rögzíti és elemzi az értékesítési adatokat, gyűjti a visszajelzéseket, feltölti a CRM-rendszert, hogy a stratégiai döntéseket tények és adatok alapján lehessen meghozni

Ezek a készségek ritkán vannak meg egy emberben és nem is feltétlenül van rájuk folyamatosan szükség. A stratégia megvalósításának első időszakában a tapasztalt szakértők le tudják fektetni a megvalósítás alapjait, meghatározzák az akciótervet és az értékesítési struktúrát, ami egy pályakezdő kollégától nem elvárható. Ezt követően, a megvalósítási szakaszban a lean és agilis megközelítés a legfontosabb (bővebben ITT): ez inkább hozzáállás kérdése, így ebben részt vesznek

  • tapasztalt szeniorok, akik azonban miután felépítettek egy jól működő rendszert, már egyre kevesebb kihívást látnak a bejáratott megvalósításban
  • emiatt a csapatba kellenek juniorok, pályakezdők is, akikben megvan a megfelelő motiváció, ám az első időszakban szükségük van szenior kollégák tapasztalatára, akiknek kell egy rendszer, iránymutatás, de idővel alkalmassá válnak a skálázás végrehajtására

A fentieken túl ahhoz, hogy egy értékesítő képes legyen eladni egy szoftvert, applikációt, vagy prezentálni tudjon nemzetközi környezetben egy bonyolult műszaki megoldásról vagy éppen egy az élelmiszeripart forradalmasító termékről, értenie kell az adott iparág nyelvezetét, gondolkodásmódját, ismernie kell a véleményvezéreket, trendeket, sőt, értenie kell az iparágban mesélt vicceket is…

Az Absolvo készen áll ezekre a kihívásokra, mivel:

  • olyan csapatokat állítottunk össze, amelyekben tapasztalt értékesítési és marketing szakemberek, iparági szakértők dolgoznak, akik sok éves tapasztalattal rendelkeznek az adott iparágban, megvannak a fent felsorolt kompetenciáik és nem utolsósorban vastag „telefonkönyvük” van a szakértők, döntéshozók adataival
  • beszéljük a célcsoport nyelvét!
  • amennyiben az adott iparág vagy helyzet úgy kívánja, helyi szakértőket is be tudunk vonni, akik ellátják a termék vagy a cég helyi képviseletét!
  • nem csak beszélünk róla, hanem csináljuk is! E-mailt küldünk, follow-upolunk, ha kell, újragondoljuk az értékajánlatot, marketing üzenetet, kipróbálunk más csatornákat is, ugyanis Ügyfeleink nem érnek rá: növekedni akarnak, új piacokra lépni, vállalat-értéket növelni és le akarják győzni a versenytársaikat! „We get …it done!”
  • nem ijedünk meg a hideghívásoktól: a legtöbb cégnek és értékesítőnek ugyanis problémát okoz az első kapcsolatfelvétel. Ezt a terhet vesszük le a vállukról azzal, hogy már előszűrt, qualified leadeket szállítunk az értékesítési csapatnak!
  • startupoknak olyan szenior támogatást nyújtunk, ami megsokszorozza a fiatal értékesítési csapat eredményeit, stratégiai javaslatokat tesz, ugyanakkor példát mutat nekik azzal, hogy beszáll az értékesítés folyamatába!
  • a középvállalatok számára olyan tapasztalt iparági szakembereket vonunk be, akiknek ól működő kapcsolataik vannak a célpiacokon, akik új ötleteket, szemléletet hoznak be a cégbe és akik éhesek az új sikerekre!

Ezeket az értékesítési csapatokat szükség esetén további szakértők is támogatják a stratégia megvalósításában, például azzal, hogy lefektetik az értékesítési kampányok marketing alapjait (bővebben ITT), vagy a növekedés szolgálatába állítják a legújabb technológiákat (bővebben ITT). A csapatok vezetői ezen felül alkalmasak arra is, hogy koordinálják az értékesítés és marketing területen dolgozó egyéb szolgáltatók munkáját annak érdekében, hogy a PR, a tartalommarketing, a weboldal, a céges social media oldalak mind egységesen Ügyfeleink növekedését szolgálják!

Munkánk eredménye mérhető: az általunk generált árbevételben, profitban, az értékesítés számára szállított leadek, találkozók, konferenciabeszélgetések, vagy éppen a külföldi partnerekkel aláírt szerződések számában! Egy értékesítő áráért egy tapasztalt csapatot adunk, akik tapasztaltuk és kapcsolatai révén megfelelően felkészültek arra, hogy megsokszorozzák Ügyfeleink árbevételét!