Piackutatás, versenytárselemzés

„By doing market research on your competitors, you can work out exactly how to provide a product or service that is superior.”

Richard Branson

Új piacra lépéskor a stratégiai cél termékünk vagy szolgáltatásunk értékesítése egy adott célcsoportnak (a stratégia részleteit lásd itt).

Külpiacra lépés előtt minimum két kérdéskört kell megvizsgálni:

  • Ki a célcsoport? Mekkora ismerettel rendelkezik az adott iparágban, technológiában? Milyen megoldásra váró problémája van? Mennyi pénzt képes áldozni a termékre? Ki és milyen módon dönt a beszerzésről? Mennyire nagy szereplő? Milyen iparágban tevékenykedik? stb.
  • Kik azok, akik ugyanennek a célcsoportnak szeretnének értékesíteni, vagyis: kik a versenytársak és milyen helyettesítő termékek vannak még a piacon? Már ott vannak a piacon? Mennyire erős a jelenlétük? Milyen formában értékesítenek? Mi az árazási modelljük? Mennyire jó a kínált megoldásuk? Mennyire jó a marketing stratégiájuk?

Mint megannyi más stratégiai anyagnak, a piackutatásnak is az a feladata, hogy segítsen meghatározni a leghatékonyabb piacra lépési stratégiát, ne pedig bonyolítsa azt.

Az Absolvo csak a célpiac üzleti szempontból fontos, lényegi kérdéseire és információira koncentrál.

Az elemzések során különféle megközelítéseket és módszertanokat alkalmazunk:

  • interneten végzett kutatások, desktop research,
  • mélyinterjúk a piac befolyásos szakértőivel, döntéshozóival,
  • próbavásárlás, mystery shopping,
  • és ami a legfontosabb: a stratégia és a megvalósítás kombinációja, vagyis úgy szerezünk információt az Ügyfelekről és a lehetséges versenytársakról, hogy közben „gólra törünk”, vagyis a termék értékesítése közben!!!

„Olyan típusú piacfelmérést tudnak nyújtani, amit más cég eddig nem adott, és olyan típusú támogatási szolgáltatásokat marketingnek, értékesítésnek, amit máshol eddig nem láttunk”