vekedési, külpiacra lépési stratégia

A stratégia a cégek növekedésének kulcsa, legyen szó hazai vagy nemzetközi piacokról: ahogy egy utazásnak sem indulunk neki egy minimális koncepció, elképzelés nélkül, a vállalatoknak sem szabad nekivágni a nemzetközi terjeszkedésnek egy átgondolt és megalapozott piacra lépési stratégia nélkül.

Ez azonban nem azt jelenti, hogy hosszú, unalmas dokumentumokat és prezentációkat kell készíteni, vagy hónapokat tölteni az irodában stratégiákon elmélkedve.

Egy jó stratégia:

  • rövid és lényegre törő; tekintettel arra, hogy csak azokat a lényegi elemeket szabad tartalmaznia, ami alapján egy cég menedzsmentje és/vagy tulajdonosai gyors, de megalapozott döntéseket tudnak hozni a vállalat jövőjéről,
  • megvalósítható; hiszen egy stratégia pont annyit ér, amennyit megvalósítunk belőle, emiatt mind startupok, mind scale-upok esetében egyfajta iránymutatásként kell szolgálnia a teljes szervezet számára, és kézzelfogható hatása kell legyen a mindennapi munkára

Ha már kész a stratégia, de még van néhány nyitott kérdés a célpiacokkal vagy a versenytársakkal kapcsolatban, az Absolvo segít megtalálni a megfelelő válaszokat.

A vállalati stratégia kialakításakor az alábbi kérdéseket érdemes átgondolni:

Mit adunk el?

  • Termék/szolgáltatás, érték-ajánlat, megoldás egy adott problémára
  • USP-k, amik megkülönböztetnek minket a versenytársaktól: valóban megkülönböztetnek, fenntarthatóak, mérhetőek?
  • Termék-pozicionálás

Ki a célcsoport? Kinek adunk el?

  • Célpiacok, iparági szegmensek
  • Mi a célcsoport fájdalma, megoldandó (üzleti) problémája?
  • Meg tudjuk-e pontosan határozni az ideális Vevőt, fel tudunk-e állítani ún. Ügyfél-perszónákat (méret, iparág, technológiai érettség, stb. szempontjai alapján)?

Kik adnak még el hasonló terméket vagy szolgáltatást?

  • Kik a helyi és nemzetközi versenytársaink?
  • Milyen helyettesítő termékekkel találkozhatnak a leendő Ügyfeleink?
  • Mik a versenytársak erősségei, gyengeségei?
  • Milyen stratégia mentén értékesítenek?

Hogyan adjunk el?

  • Sales- vagy marketing-vezérelt stratégia alapján?
  • Marketing csatornák: online, tartalommarketing, social media, rendezvények, stb.?
  • Értékesítési csatornák: közvetlen értékesítés vagy partnereken keresztül?

A  stratégia a válasz a “HOGYAN?” kérdésre.

Az Absolvo szakértői segítenek megtalálni a válaszokat a következő kérdésekre:

  • HOGYAN határozzuk meg a célpiacunkat, célszegmensünket (lásd: beachhead koncepció)?
  • HOGYAN találjuk meg és érjük el a leendő Ügyfeleinket?
  • HOGYAN alakítsuk ki a nyerő értékesítési stratégiát és rendszert? (konverzió, sales ciklus, folyamatok, sztenderdek, CRM, stb.)
  • HOGYAN fogjuk legyőzni a konkurenciát a célpiacokon?
  • HOGYAN alakítsuk ki a termék árazását egy adott piacon vagy egy adott szegmensben?

Amikor stratégiáról van szó, két komoly kihívás áll minden cégvezető előtt:

  • A stratégiáknak rengeteg típusa létezik (növekedési stratégia, piacra lépési vagy go-to-market stratégia, értékesítési, marketing stratégia, stb.), és mindegyik kialakítására többféle módszertan is létezik – az Absolvo szakértői segítenek kiválasztani a legmegfelelőbbet!
  • A stratégia semmit nem ér megvalósítás nélkül: mi készen állunk az általunk kidolgozott stratégia megvalósítására is! Mivel már számtalan vállalati stratégia megvalósításában vettünk részt, mi csakis a megvalósítható és reális akciótervekben hiszünk, nem csak papírokat és prezentációkat gyártunk.